Aby sprzedawać , aby zarabiać z AVON trzeba poznać podstawowe narzędzie sprzedażowe. KATALOG, który w całości wypełniony jest tysiącami produktów . Katalog urządzony jest jak sklep, po którym Klientka wędruje z koszykiem…

Okładka ma za zadanie przyciągnąć wzrok Klienta. Informuje go o wielkim wydarzeniu w danym Katalogu, nawiązuje do pory roku, zbliżających się uroczystości i świąt. Okładka przedstawia HIT katalogu i obiecuje Klientowi, że znajdzie go w nim w bardzo atrakcyjnej cenie.

Pierwsze strony Katalogu to oferty i programy dotyczące Hitu z okładki, ale też zapowiedź głównych wydarzeń w katalogu. Każde z nich jest doskonałym pretekstem do rozmowy z Klientem, wywołania jego zainteresowania, a w konsekwencji zachęcenia do dokonania zakupu. Często to absolutne nowości, reklamowe w tym samym czasie w mediach, prasie, TV, co daje Wam dodatkowe wsparcie w kontakcie z Klientem.

Sekcja drugiej szansy – oferty, których nie można ominąć

Stwarza możliwość dokonania zakupu wszystkich produktów z 6 kategorii tym Klientom, którzy nie zdecydowali się na oferty z sekcji wprowadzającej. No i oczywiście tym, którzy kupili, ale jeszcze mają ochotę na więcej. W katalogach Avon są to strony specjalnie oznaczone i opisane. Ta oferta pomaga Wam w generowaniu sprzedaży. Jeśli w ofertach wprowadzających produkty były w raczej wysokich cenach, w sekcji drugiej szansy Klienci znajdą ich odpowiedniki w cenach przystępniejszych.

Środkowa rozkładówka – nowości

W Avon nigdy nie było i zapewne nie będzie takiego Katalogu, w którym zabrakłoby nowości. Jesteśmy liderem w zakresie innowacji na świecie w kosmetyce, a to zobowiązuje. Stale dbamy o udoskonalanie naszej oferty i dostosowywanie jej do nieustannie zmieniających się potrzeb Kobiet. Stąd w każdym Katalogu każda Klientka znajdzie moc nowości! W ciągu roku firma Avon dostarcza na rynek około 1000 nowości 🙂 zdecydowanie jest pionierem innowacyjności. Na ogół towarzyszy im specjalna, wyjątkowa cena wprowadzająca, mobilizująca do zakupu. Nowości znajdują się w całym katalogu, ale ta najważniejsza i w najlepszej cenie zwykle umieszczona jest na środku.

Planując sprzedaż nowości, weźcie pod uwagę fakt, że Klienci lubią testować nowe rzeczy, są zainteresowani wszystkim, co nowe i ciekawi tego, czego jeszcze nie mieli. Zadbajcie o próbki i demo tych produktów, które zwykle są dostępne w poprzednim katalogu. W przypadku tej sekcji to szczególnie ważne. Weź też pod uwagę oferty , które towarzyszą nowościom i z których jako Konsultantka możesz skorzystać, by zarobić i zyskać więcej!

Oferty specjalne

Zwykle jest ich kilka lub kilkanaście w katalogu. To oferty wiązane na wybrane kategorie z Katalogu lub na cały Katalog. Możecie je znaleźć w każdej kategorii produktów. Są to ofert typu: przy zakupach za 44,99 możesz kupić za…

Przed wizytą u Klientów prześledźcie uważnie wszystkie oferty i podzielcie je na kategorie kosmetyczne. Bądźcie dobrze przygotowane i zaskoczcie Klienta wiedzą (np. „Mówiła Pani, że potrzebuje balsamu do ciała. W bieżącym katalogu są 4 oferty na balsamy do ciała, oferujące ten produkt w doskonałej cenie …. Proszę mi powiedzieć, czym się Pani kieruje, kiedy kupuje Pani balsam…? Co jest dla Pani ważne w przypadku tego kosmetyku …, bym mogła Pani zaprezentować te, które najbardziej spełniają Pani oczekiwania”).

Sekcja tanich zakupów

Najczęściej znajdziecie ją na ostatnich stronach katalogu. To tzw. sekcja ostatniej szansy, która ułatwia nam zainteresowanie Klienta atrakcyjną ofertą. W tej części znajdziemy produkty ze średniej i niskiej półki cenowej w bardzo korzystnych cenach. Są to najczęściej produkty, które trzeba mieć: szampon, żel pod prysznic, dezodorant. Często znajdują się tu oferty pozwalające na zakup kilku produktów w promocyjnych cenach np. sekcja Mieszaj i łącz.

Oferty prezentowane w tej sekcji są doskonałymi propozycjami, dzięki którym możecie dotrzeć do wielu Klientów, w tym nowych.

Koniec Katalogu – tylna okładka

To miejsce strategiczne. Chociażby z tego względu, że to na nim Klient kończy oglądanie Katalogu. Może więc powiedzieć, że końcowa oferta buduje ostatnie wrażenie Klienta. Dział Marketingu Avon dba o to, by to ostatnie wrażenie było jak najlepsze i zaowocowało tym, że ten sam Klient chętnie sięgnie po katalog Avonu za kolejne 3 tygodnie. Zdarza się też, że Klient wchodzi do sklepu Avonu „od zaplecza”, rozpoczynając jego zwiedzanie właśnie od tylnej okładki. Zazwyczaj znajdujemy tam produkty w ofercie wiązanej na cały katalog w bardzo atrakcyjnych cenach.

Siła zysku tkwi w SILE PRÓBEK – gdzie możecie znaleźć informacje o próbkach. To przede wszystkim fokus, e-sklep z próbkami na strefie Konsultantki.

Na strefie KK znajdziecie cały pakiet materiałów w wersji elektronicznej.

Aby dostać się na strefę Konsultantki, należy wejść na oficjalną stronę www.avon.pl.

Jest to strona promująca produkty firmy Avon.

Ponadto na oficjalnej stronie Avon znajdują się informacje o różnych działaniach promujących naszą firmę, produkty czy inicjatywy. Możemy skorzystać z różnego rodzaju filmów: promujących dana linię kosmetyków, prezentujących ambasadorów naszych marek.

Kto z Was ma konto na FB?

Zapraszamy Was do polubienia naszej strony Avon na FB, dzięki temu na Waszej tablicy będą się pojawiać promocje nowości kosmetycznych, ciekawostki o kosmetykach – to pozwoli Wam i Waszym znajomym być na bieżąco z ofertą Avon.

Dla sprzedających jest specjalna strona AVON CLUB – która jest jedną z wielu podstron naszej oficjalnej strony www.avon.pl.